Uppskattad redovisningsbyrå behöver bredda teamet
DigiFin är redovisningsbyrån där kunden alltid står i centrum. Här förespråkas nära relationer när Jennie Blomgren tillsammans med sina medarbetare jobbar med allt från löpande bokföring till årsredovisningar och rådgivning. Nu behöver Jennie förstärka teamet med ytterligare personal.
Jennie Blomgren driver redovisningsbyrån DigiFin AB med sina fem anställda. Här erbjuder de tjänster som löpande redovisning, bokslut och årsredovisningar, koncernredovisning och rapportering, men också diverse rådgivning. Bolagsnamnet antyder såklart att DigiFin arbetar digitalt och har stor erfarenhet inom bland annat Fortnox, Aaro och BC.
– Vi har bred kunskap som hjälper våra kunder att utforma digitala rutiner som effektiviserar ekonomiadministrationen och där det möjliggör ett flexibelt samarbete med våra kunder. Innovation, flexibilitet och långsiktiga relationer med våra kunder är viktiga hörnstenar i verksamheten, säger Jennie Blomgren.
Hon kan konstatera att uppdragen kommer in i stadig ström från såväl små företag som stora koncerner, och ofta genom rekommendationer från andra kunder. Företaget har en stark lokal förankring i Helsingborg, men servar också kunder i andra delar av landet, bland annat i Stockholm. Den växande efterfrågan gör att Jennie nu söker efter fler kompetenta medarbetare.
Gedigen bakgrund
Jennie Blomgren är i grunden civilekonom och hennes karriär började med arbete inom revision på Revikonsult. 2008 gick hon över till PwC där hon upptäckte att redovisning var hennes passion och 2014 blev hon ansvarig för PwC:s redovisningsavdelning i Lund, där hon ledde en framgångsrik digitaliseringsresa. Ett par år senare blev hon delägare i en annan byrå, med det uttalade målet att driva byråns digitaliseringsarbete framåt. Där blev hon kvar till 2020 då hon med ett starkt nätverk i ryggen grundade DigiFin AB, mitt under brinnande pandemi.
Jennie betonar vikten av att både kunder och medarbetare mår bra och är insatta i hur företaget går. Hon uppmuntrar kontinuerlig utveckling och har skapat en flexibel arbetsplats där innovation och effektivisering står i fokus. Jennie är också förtjust i att använda automatiserade system för att underlätta för sina kunder, men hon påpekar att digitalisering inte innebär mindre kontakt.
– Tvärtom, tack vare digitala möten sker löpande kommunikation oftare än tidigare, konstaterar Jennie, och berättar vidare att hon även har fått flera viktiga lärdomar från sin tid som tränare för Ängelholms damlag i basket.
– Det handlar framför allt om vikten av teamarbete och ett tydligt ledarskap, det är något jag har haft stor nytta av även i mitt företagande.
Söker personal
Det Jennie uppskattar mest med sitt arbete är variationen mellan det sociala och tekniska, samt att kunna erbjuda sina kunder ett verkligt mervärde. En av de största utmaningarna har, berättar hon, varit rekrytering. Nu söker hon efter mer personal till ett sammansvetsat team, och betonar samtidigt vikten av att passa in i gänget, vara självständig och kunna ta ansvar.
– Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med stort fokus på medarbetarnas välmående. Vi erbjuder till exempel internutbildningar och tillgång till vårt eget gym samt massage på kontoret. För mig är det av största vikt att alla, både kunder och anställda, känner sig väl omhändertagna, avrundar Jennie Blomgren.
Intervju: Axel Eriksson
Text: Örjan Persson