ICA Malmborgsgruppen väljer nya generationens digitala etiketter
Anrika ICA Malmborgs, en regional gruppering bestående av sex ICA-butiker i Malmö och Lund, satsar på stärkt köpupplevelse i sina butiker med nya generationens färgetiketter.
Den lilla mjölkbutiken som startade i Malmö 1954 har genom åren vuxit till ett flertal ICA Malmborgsbutiker i Malmö och Lund – hela tiden med fokus på kvalitet och nöjda kunder. Som en av de första i världen installerar nu ICA Malmborgs den nya generationens elektroniska hyllkantsetiketter, fyrfärgsetiketterna SmartTag Color från Pricer med helt nya möjligheter till lockande kampanjer, i sina sex butiker.
Den lösning som ICA Kvantum Malmborg har valt, och som levereras genom Pricers partner StrongPoint, effektiviserar och förenklar arbetet i butik. Prisuppdateringar och hantering av kampanjer sker i realtid så att konsumenten alltid möter korrekt pris och produktinformation vid hyllkanten vilket borgar för en optimal köpupplevelse. Lösningen innebär också att butikspersonalen slipper göra manuella tidsödande ändringar av prislappar och på så sätt frigöra tid att i stället fokusera på kundservice och andra arbetsuppgifter. Pricers lösning underlättar också andra moment i butiksarbetet såsom kontroll av lagersaldo, varupåfyllning och plock av e-handelsordrar.
– Vi är mycket glada över att samarbeta med StrongPoint för att med Pricer kunna ge våra kunder den mest exakta och aktuella pris- och produktinformationen samtidigt som vi förbättrar vår operativa effektivitet. Kombinationen av StrongPoint och Pricer innebar för oss den bästa lösningen på marknaden, med en partner som vi sedan länge har ett framgångsrikt samarbete med, säger Stefan Billing, handlare på ICA Kvantum Malmborgs Tuna.
Flera funktioner
– Det är väldigt roligt att ICA Kvantum Malmborgs väljer att installera sina sex butiker med de nya färgetiketterna som en av de första handlarna i världen. Utöver funktioner som möjliggör prisautomatisering, snabbare varupåfyllnad och plock av e-handelsorder i butik kan handlarna nu skapa mer tilltalande och kreativa kampanjer tack vare etiketternas färger och kontrast. De nya färgetiketterna gör dessutom att butikerna får ett fräscht och modernt utseende, säger Fredrik Sunesson, försäljningsansvarig för Pricer i Sverige.
– Vi är stolta över att ha fått förtroendet från ICA Malmborg i detta viktiga projekt. Att bli vald som leverantör av Pricers elektroniska hyllkantsetiketter är ett bevis på vår leverans av effektiva och tillförlitliga lösningar till svensk dagligvaruhandel. Vi ser fram emot samarbetet med ICA Malmborgs och att få leverera en lösning till som både lyfter kundernas shoppingupplevelse samtidigt som den hjälper butikerna att optimera driften, säger Magnus Rosén, SVP StrongPoint Sweden.
Utrullningen av projektet förväntas påbörjas under andra kvartalet 2023 och slutföras under 2024.
Källa: Pricer